יום רביעי, 13 ביוני 2018

סיכום תמה שלישית - סיפור קבוצתי (כיתות ב1 ו-ב3)

בפעילויות סיכום התמה שלישית - סיפור קבוצתי, שנערכו ביום 12.6.18 בכיתות ב1 וב3, שיתפו פעולה מורות התיאטרון, המוסיקה (תכנית ״מפתח״ ונגינה בחלילית (נורית, עירית ואיוונה). 

נקודת המוצא לתהליך הלמידה היה המחזה "פר גינט" מאת הנריק איבסן והמוסיקה, שנכתבה עבור המחזה מאת אדוארד גריג.
בתהליך זה נבחרו שתי סצנות מתוך המחזה, ״הבוקר״ ו״אצל מלך ההר״, שלהן נכתבו פרקים מוסיקליים מפורסמים.

״המוטיבים אליהם אנחנו מתייחסות בבניית יצירה מוסיקלית ויצירה תיאטרונית הם:

במלך ההר: הבנייה של היצירה מורכבת משכבות: בהתחלה יש שתי שכבות פשוטות, ולאורך היצירה מתווספות עוד ועוד שכבות עד שלבסוף כל התזמורת, מנגנת יחד, כך גם בתיאטרון. 
המונחים אותם הילדים למדו הם: tutti,  accelerando,  crescendo.

בוקר:  אנחנו מתייחסות למונח מסלול מוסיקלי ותיאטרלי, כלומר סוגי התפתחות שונים של יצירה מוסיקלית ובניית סיפור תיאטרוני. הילדים למדו סולם פנטטוני - הסולם של הנושא של 'בוקר'״
הילדים סיפרו סיפורים באופן מילולי וגרפי בהלימה להתפתחות התוכנית ו מוסיקלית - זו היתה חגיגה של ממש!








תגובה 1:

  1. מקסים! התמה מתחברת למושגים בלימוד שפה וספרות (בעברית ובאנגלית), תוך הקשבה לשמיעת הפרוזודיה של הטקסט מתוך הבנת המשמעות שלו. ולהרגיש אותו בחושים.

    השבמחק