יום שלישי, 17 באפריל 2018

הפנינג עצמאות

היום נערך בחטיבה הצעירה הפנינג עצמאות, שעסק באמנות ואמנים מהתרבות העברית.

הילדים נחלקו לסדנאות רב גילאיות (א-ב), אשר עסקו בתחומי האמנויות השונים.
כל מורה שהובילה סדנא בחרה תחום, אמן/נית או נושא הקרובים ללבה ומזוהים עם התרבות העברית. 
בסדנא הוצג רקע תיאורטי ואח"כ זומנו לילדים התנסויות יצירתיות מגוונות בתחומים השונים. כל התלמידים השתתפו בשתיים מתוך מגוון הסדנאות שלהלן:

מוסיקה (שירה) – היכרות עם דמותה של נעמי שמר ופעילות מוסיקלית באמצעות שיריה (רונית, עירית ועומר).

ארכיטקטורה ארץ ישראלית – הכרות עם דמותו של אדריכל המדינה אריה שרון, צפייה בסרטון על התפתחות הארכיטקטורה בארץ, ההכרה על ידי אונסק"ו והתנסות בבנייה אישית של עיר לבנה על פי הדמיון. (טובי)

אמנות פלסטית – היכרות עם האמן מנשה קדישמן ויצירותיו, ויצירת כבשים מפלסטלינה או ציור כל אחד לפי בחירתו. (אורית)

אמנות פלסטית – היכרות עם האמן נחום גוטמן, התמקדות בציורי ת"א מתקופת קום המדינה והשוואה לצילומים של אתרים אלו כיום. (מיטל)

ספרות – הכרת דמותו של מאיר שלו, באמצעות ספרי הילדים השונים שכתב, קריאת הסיפור "הילד חיים והמפלצת מירושלים", התמקדות בדימויים ויצירת מפלצות כמו... (ליאת)

ספרות ושירה – התמקדות ביצירותיהם של יהונתן גפן - "הכוכבים הם הילדים של הירח" ושירה גפן -"לילה בלי ירח", התמקדות ב"טקס" קריאת סיפורים לילדים לפני השינה וביחסים בין הורים וילדים בהקשר זה. הילדים ציירו ציור משותף תוך כדי האזנה לסיפור "לילה בלי ירח". (מעיין)

מחול, פלסטית וקולנוע – התמקדות באמן ברוך אגדתי באמצעות מצגת וסרטון של "הורה אגדתי". הילדים הכינו "סרטונים מצויירים" במסכי טלוויזיה. (רוני ואורית א.)

תיאטרון – הקמת תיאטרון אורנה פורת לילדים. הכרות עם דמותה של אורנה פורת - סיפור חייה וסיפור הקמת התיאטרון לילדים ונוער על שמה. הילדים העלו הצגות בנושא "הקמה" של חלום. התקיים דיון קצר שהתמקד ב"איך מקימים משהו", התלמידים נחלקו לקבוצות והעלו הצגה בה הם הגו חלום להקים משהו בחט"צ ופועלם להגשמתו. (נורית וליעד)

מחול – הכרות עם נופי ארץ ישראל באמצעות שירי נעמי שמר. הילדים התבוננו במפה ו"טיילו" בין נופיה השונים. לרקע שיריה של נעמי שמר יצאו הילדים לאימפרוביזציה בהשראת אזורים שונים ומאפייניהם- ים/ מדבר/ הרי רמת הגולן והחרמון. (מורן)

מחול – ההיסטוריה של ריקודי העם – סקירה היסטורית קצרה על התפתחות ריקודי העם, התייחסות לפסטיבל כרמיאל, הצגת ריקוד הורה ה-70 "ישראל שלי", במקומות שונים בעולם והרקדה. (מיכל)

הילדים גילו עניין רב בנושאים המגוונים אליהם נחשפו ושיתפו פעולה באופן מרשים.

תודה לכל צוות המורים שלקח חלק בפעילויות השונות – היה מעניין, מגוון ומרחיב דעת.
 































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה